۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۹۲۸۷۹
محمدرضایی تأکید کرد؛

لزوم تشکیل هیأت های اندیشه ورز در کنار مدیران|مسؤولان بازوان فکری می خواهند

لزوم تشکیل هیأت های اندیشه ورز در کنار مدیران|مسؤولان بازوان فکری می خواهند
رییس بنیاد نخبگان استان قم پیشنهاد کرد که مجلس در قانونی وجود هیأت های اندیشه ورز را در کنار مدیران کشور الزامی کند.

دکتر محمد محمدرضایی رییس بنیاد نخبگان استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی های مدیران و شاخص های مدیریتی در سطوح مختلف کشور، اظهار داشت: در مرحله اول مدیر باید عالم و آگاه نسبت به مجموعه تحت مدیریت خود باشد.

وی با بیان اینکه تقوا، امانت داری و دلسوزی از شاخص های مهم مدیریت به شمار می رود، ابراز داشت: مدیریت را می توان به مدیریت کلان و اجرایی تقسیم کرد که هر کدام اقتضائاتی دارند و نباید برای همه مدیران یک نسخه واحد پیچید؛ بنابراین اگر مدیریت را برای طرح های بلند مدت و کلان در نظر گرفته باشیم، با تجربه بودن مدیر شرط مهم و اساسی است البته استفاده از نظرات جوان ها هم لازم است.

استاد دانشگاه تهران تناسب بین ویژگی های فردی و حوزه مدیریتی را ضروری دانست و گفت: در کنار رعایت شاخص های شایسته سالاری و کارآمدی افراد، باید به این نکته هم توجه شود در مدیریتی که وظایفش اقتضا می کند فعالیت و تحرک زیادی داشته باشد، مسلما باید از مدیر جوان، معتهد، پویا و فعال استفاده شود.

وی به مسأله جوان گرایی در سطح مدیران کشور اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی گفته می شود از نیروهای جوان در مدیریت های کشور استفاده شود لزوما به این معنا نیست که از نیروهای کم سن وسال استفاده کنیم بلکه جوان گرایی در مدیریت مورد نظر  است، مدیر جوان کسی است که نوآور و خلاق باشد، دوست و دشمن را بشناسد و در عرصه مدیریت خود شاداب و پرشور باشد.

رییس بنیاد نخبگان استان قم با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نمونه های بارز مدیریت جوان هستند، عنوان کرد: سیره امام راحل و رهبر معظم انقلاب نمایانگر مدیریت جوان و انقلابی است؛ بنابراین شاخص سنی تنها یکی از شروط لازم برای مدیریت جوان به شمار می رود.

وی با اشاره به ضرورت وجود هیأت های اندیشه ورز در کنار مدیران کشور، گفت: باید واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم، مدیران اجرایی غالبا به علت حجم بالای کار اجرایی فرصت فکر کردن و طراحی ندارند؛ بنابراین باید هیأت اندیشه ورز متشکل از افراد آگاه، متعهد و توانا در کنار مدیران وجود داشته باشد که مسؤولیت طراحی و برنامه ریزی را بر عهده بگیرد.

استاد دانشگاه پردیس فارابی با بیان اینکه هیأت های اندیشه ورز بازوی فکری مدیران خواهند بود، خاطرنشان کرد: باید در همه عرصه های مدیریتی اینگونه عمل شود و حتی مجلس شورای اسلامی می تواند این مدل را به صورت یک قانون تصویب و برای مدیران داشتن هیأت اندیشه ورز را الزامی کند، اگر رویکرد مدیران این چنین باشد بی شک بسیاری از مشکلات مدیریتی برطرف خواهد شد./842/ت302/ق

ارسال نظرات